برنامههاي درسي، مهمترين مؤلفه نظام آموزش عالي هر كشوري محسوب مي شوند. توجه به لزوم برنامه ريزي درسي و دقت در اجزاء تشكيل دهنده آن ، نشانگر حساسي از روند آموزشي اساتيد مي باشد. براي يادگيري موثر و دستيابي به اهداف آموزش، داشتن اطلاع كافي و جامع از ماهيت برنامه ريزي درسي مورد نياز همه آموزش دهنده ها مي باشد. بنابراين، با توجه به اهميت و نقش برجستة برنامههاي درسي، بررسي و تحقيق درباره كارآيي هر چه بيشتر آنها در شيوه تدريس، سنجش و در نهايت يادگيري فراگيران بسیار ضروری و با اهمیت به نظر می رسد. این واحد به منظور بهبود و بازنگري برنامه هاي آموزشي و هدفمند شدن برنامه هاي آموزشي راه اندازی شده است.
• ارتقای کیفیت برنامه های درسی درگروه های آموزشی دانشکده و نهادینه کردن روش های نوین علمی درفرآیندهای آموزشی
• مشارکت در تدوين و بازنگري برنامههاي آموزشي در سطوح مختلف (به ويژه طرح درس) رشته ها و مقاطع مختلف
• ارزشيابي طرح درس اساتید و ارائه پیشنهاد جهت اصلاح طرح درس
• مشاوره و هدایت اعضای هیات علمی در اجرای روش های نوین آموزشی و تدریس
• بررسی مشکلات برنامه های جاری آموزشی و پیشنهاد برنامه های جدید با همکاری گروه های آموزشی
• ارتقای دانش برنامه ریزی درسی در میان اعضای هیات علمی دانشگاه از طریق مشارکت در برگزاری کارگاه های آموزشی چگونگی تدوین طرح درس، نگارش اهداف آموزشی، تهیه لاگ بوک...
• تعیین اهداف کوتاه مدت در راستای فعالیتهای فوق الذکر و تدوین برنامه عملیاتی در راستای این اهداف با همکاری EDC دانشگاه
• نظارت بر اجرای برنامه های آموزشی و ارزشیابی آنها
• بررسی مشکلات برنامه های جاری آموزشی و پیشنهاد برنامه های جدید با همکاری گروه های آموزشی
• پیگیری تدوین و نظارت بر اجرای برنامه های آموزشی و طرح درس (نظری و بالینی)
جهت دریافت فایل مربوط به " شیوه های نوین تدریس در آموزش علوم پزشکی" کلیک نمایید.