دانشگاه علوم پزشکی بمآموزشی

شرح وظایف کلی واحد


شرح وظایف اداره امتحانات 

۱-تهيه كارنامه از سيستم سماء وكنترل وتاييد كارنامه كل دانشجويان فارغ التحصيل

۲-تاييد كارنامه نيمسال دانشجويان فارغ التحصيل                     

۳-انجام ثبت نام  كارشناسي ارشد و پرتال به سازمان

۴-بررسي فرمهاي انتخاب واحد دانشجويان رشته هاي مختلف از لحاظ رعايت پيش نيازي و هم نيازي

۵-بررسي پرونده هاي دانشجويان در خصوص موارد آموزشي بر اساس بخشنامه هاي وزارت خانه

۶-برگزاري جلسات شوراي آموزشي وبررسي موارد

۷-برگزاري جلسات كميسيون موارد خاص وبررسي موارد

۸-طرح و پيگيري موارد آموزشي در كميته هاي هفت گانه و منطقه اي

۹- برنامه ريزي كلاس هاي درسي

۱۰-تطبيق دروس دانشجويان مركز بين الملل بم

۱۱-ثبت نام دانشجويان مركز بين الملل بم

۱۲-مكاتبات در خصوص دروس دانشجويان وبررسي آنها با سر فصل

۱۳-مكاتبه با وزراتخانه در كليه موارد آموزشي مربوطه

۱۴-همكاري در خصوص برگزاري آزمونها ي جامع پره انترني –علوم پايه وساير آزمونها

۱۵-نظارت و كنترل در خصوص نمرات اعلام شده دانشجويان از سوي دانشكده ها

۱۶-تاييد كارنامه كل جهت اداره نقل وانتقالات

۱۷- اعلام مشروطي و محروم از تحصيل دانشجويان به دانشكده ها

۱۸-انجام امور آموزشي مربوط به دانشجويان شاهد و ايثارگر

۱۹- تاييد فرم هاي كار دانشجويي

۲۰- صدور گواهي اشتغال به تحصيل

۲۱- صدور معرفي به استاد براي دانشجويان متقاضي

۲۲- اعلام رتبه دانشجويان برتر به مركز استعدادهاي درخشان

۲۳-مكاتبه با شوراي تخصصي داروسازي و دندانپزشكي جهت شركت در آزمون دستياري

۲۴- تاييد فرمهاي حج عمره دانشجويي

شرح وظایف اداره پذیرش و ثبت نام

 

۱-تهیه فرمهای ثبت نامی دانشجویان جدیدالورود  قبل از ثبت نام کنکور سراسری

۲-دریافت فایل دانشجویان جدیدالورود از پورتال وزارتخانه، ثبت نام وپذیرش دانشجویان بر اساس لیستهای دریافت از سازمان سنجش وآموزش کشور

۳- وارد کردن اطلاعات دانشجویان ورودی هر سال در سیستم شما

۴- معر فی دانشجویان جهت انتخاب واحد نیمسال های مختلف به دانشگاه ها

۵-بررسی و چک نمودن کلیه پرونده های دانشجویان جدیدالورود از نظر کلیه مدارک ثبت نامی واعلام کمبودهای پرونده های دانشجویان

۶- بررسی و چک نمودن کلیه پرونده های دانشجویان جدیدالورود از نظر مشخصات سجلی و محل دیپلم ومغایر ت معدل آنان واعلام به سازمان سنجش

۷- تهیه اسامی واجدین شرایط در امتحانات جامع علوم پایه دنداپزشکی ،پزشکی ، داروسازی وپره انترنی درشهریورماه واسفندماه هرسال ازدانشکده های تابعه و وارد کردن در برنامه کامپیوتری وزارتخانه، ثبت نام و وارد کردن متقاضیان خارج از کشور در سیستم وزارتخانه و اعلام نتایج به دانشکده ها پس از دریافت نتایج از سوی وزارتخانه 

۸- صدور مرخصی تحصیلی و حذف ترم جهت کلیه دانشجویان متقاضی بعد از موافقت دانشکده های تابعه

۹- حذف ترم جهت دانشجویان محروم از تحصیل طبق نامه کمیته انضباطی

۱۰-دریافت اسامی دانشجویان در شرف فارغ التحصیلی از دانشکده های تابعه شش ماه قبل از فارغ التحصیلی و چک کردن پروند های آنان از نظر مدارک ثبت نامی واعلام کمبود مدارک آنان به دانشکده ها جهت اطلاع رسانی به دانشجویان

۱۱- ارسال آیین نامه های آموزشی جدید دریافتی  از وزارتخانه به دانشکده های تابعه

۱۲-آماده کردن اطلاعات دانشجویان در سیستم سما، جهت صدور کارت دانشجویی هوشمند

۱۳-آماده کردن فرمهای منطقه ای جهت دانشجویان جدید الورود و تکمیل توسط دانشجویان جهت تعیین وضعیت تعهد پس از اتمام تحصیل

۱۴-اعلام بدهی ها و صدور مجوز صندوق های رفاه جهت کلیه دانشجویان ناپیوسته و دریافت نامه های آنان از طریق اینترنت واعلام اشتغال به تحصیل  دانشجویان مذکور به صندوق رفاه با مشخصات کامل وشماره پرونده

۱۵-درخواست نامه های کاردانی دانشجویان ناپیوسته از دانشکده های قبلی آنان وارسال به دانشکده های تابعه

۱۶- کنترل نمودن تاریخ فارغ التحصیلی مقطع قبلی دانشجویان ناپیوسته و جلوگیری از ادامه تحصیل در صورت هر گونه مغایرت

۱۷- چک نمودن روادید اتباع خارجی واخذ  شهریه از آنان در پایان هر سال تحصیلی

۱۸- چک نمودن کلیه پرونده های انتقالی از نظر مدارک ثبت نامی و در خواست کمبود های آنان از دانشگاه قبلی واعلام دانشکده های تابعه جهت مراجعه دانشجویان وتکمیل پرونده

۱۹- اعلام اگهی پذیرش دانش آموز بهیاری ودرج در روزنامه و ثبت نام اینترنتی داوطلبین جهت آزمون بهیاری در تیر ماه هر سال و بررسی مدارک ارسالی داوطلبین و هماهنگی با مرکز آزمون دانشگاه جهت صدور کارت ورود به جلسه وبرگزاری امتحان، اعلام نتایج به آموزشگاه بهیاری بافت جهت ثبت نام پذیرفته شدگان و اعلام اسامی نهایی به وزارتخانه

۲۰-تصحیح مشخصات دانشجویان ورودی های قبل در سیستم سما

۲۱- صدور گواهی اشتغال به تحصیل جهت دانشجویان ورودی بهمن ماه و اتباع خارجی

۲۲-تهیه خلاصه مقررات آموزشی به تعداد ورودی هر سال وتحویل به دانشجویان  در زمان ثبت نام

۲۳- ایجاد شماره دانشجویی جهت دانشجویان میهمان وانتقالی در سیستم سما و درخواست کارت دانشجویی برای متقاضیان

۲۴- وارد کردن نمرات علوم پایه و پیش کارورزی در سیستم سما و در کارت ورود به جلسه دانشجویان جهت درج در پرونده

 

شرح وظایف اداره دانش آموختگان 

۱-اعلام فراغت از تحصیل دانش آموختگان به مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت از طریق پورتال

۲-صدور گواهی معرفی به طرح نیروی انسانی

۳-صدور گواهی موقت تحصیلی

۴-صدور گواهی برای شرکت در آزمون های ناپیوسته مقاطع بالاتر تحصیلی

۵-ارسال گواهی دانش آموختگانی که در مقاطع بالاتر تحصیلی پذیرفته شده اند

۶-معرفی دانش آموختگان مشمول به واحد نظام وظیفه عمومی

۷-صدور تاییدیه تحصیلی برای دانش آموختگان

۸- صدور مجوز تحویل مدرک برای دانش آموختگان

۹-ثبت رایانه ای مشخصات فردی و تحصیلی دانش آموختگان از صندوق رفاه وزارت بهداشت

۱۰-استعلام و گرفتن مجوز صدور گواهی دانش آموختگان از صندوق رفاه وزارت بهداشت

۱۱-انجام مکاتبات لازم با وزارت بهداشت

۱۲- تنظیم و نگهداری دانشنامه های تحصیلی                              

 

شرح وظایف اداره نقل و انتقالات

 

۱- بررسی پرونده های دانشجویان متقاضی انتقال، میهمان، تغییر رشته این دانشگاه به دانشگاه های دیگر

۲- ارسال و دریافت مدارک دانشجویان انتقالی و تغییر رشته

۳- ارسال و دریافت ریز نمرات دانشجویان میهمان

۴- مکاتبه با دبیر شورای انضباطی دانشجویان در خصوص سوابق تحصیلی دانشجویان

۵- بررسی شهریه دانشجویان انتقالی خارج از کشور ، تکمیلی ، دانشجویان دانشگاه آزاد رشته پزشکی ، پرستاری و مامایی در مقطع کارآموزی و کارورزی

۶- تشکیل جلسه نقل و انتقالات در تابستان هر سال جهت بررسی پرونده های دانشجویان متقاضی انتقال و تغییر رشته به این دانشگاه

۷- تصحیح سوابق دانشجویان انتقالی ، میهمان و تغییر رشته در سیستم نرم افزار سما

۸- اقدام در خصوص انتقال و میهمان شدن فرزندان اعضای هیئت علمی ودانشجویان شاهد و ایثارگر

 

شرح وظایف بایگانی

  

۱.    تفکیک نامه های ارسالی از دبیرخانه آموزش کل به واحد بایگانی

۲.    مرتب کردن نامه ها جهت اسکن

۳.    تائید کردن نامه های اسکن شده وثبت شده

۴.    مرتب کردن کارت های انتخاب واحد و بایگانی کردن آنها

۵.    بایگانی نمودن نامه ها

۶.    تشکیل پرونده دانشجویان انتقالی از شهرهای دیگر

۷.    تشکیل پرونده دانشجویان انتقالی به شهرهای دیگر

۸.    بایگانی نمودن مکاتبات زونکن

۹.    اعلام کمبود پرونده ها به دانشجویان در صورت مراجعه

۱۰.  اعلام شماره نامه به دانشجویان در صورت مراجعه

۱۱.  تحویل پرونده های قدیمی به همکاران در صورت نیاز

۱۲.  تحویل پرونده به واحد پذیرش وثبت نام جهت بررسی پرونده ها

۱۳.  تحویل پرونده به آمار و نظام وظیفه جهت بررسی پرونده ها

۱۴.  تشکیل پرونده دانشجویان جدیدالورود و مرتب نمودن آنها در فایل های مربوطه

۱۵.  اسکن نمودن نامه های ورودی به بایگانی ، پرونده های دانشجویان ، کارت های انتخاب واحد ، تائيدیه های تحصیلی، کارنامه های محرمانه و تائید کلیه موارد فوق

۱۶.  Rename نامه های اسکن شده ، پرونده های دانشجویان ، کارت های انتخاب واحد ، تائيدیه های تحصیلی ، کارنامه های محرمانه و تائید کلیه موارد فوق

۱۷.   ثبت نمودن نامه ها ، پرونده ها ، کارت های انتخاب واحد ، تائيدیه هاي تحصیلی ، وکارنامه های محرمانه اسکن شده درسیستم آرشیو بایگانی و تائید کلیه موارد فوق

۱۸.   مشخص نمودن دانشجویان انصرافی و میهمان درسیستم آرشیو بایگانی

شرح وظایف واحد دبیرخانه

 

۱-ثبت و شماره زدن نامه های ارسالی از دانشکده ها

۲-اسکن نمودن نامه های وارده از دانشکده ها

۳-پرینت گرفتن از نامه های صادره

۴-تحویل نامه های صادره به مراجعین و وارده به واحدهای مرتبط در آموزش کل

۵-گرفتن کپی از نامه ها

۶-پست نمودن کلیه نامه های صادره اداره کل آموزش

۷-پرینت گرفتن مرخصی کارمندان و تحویل آنها به اداره مرخصی ها

۸-دادن شماره نامه به ارباب رجوع در صورت مراجعه حضوری

۹- تفکیک نامه ها به پست و بایگانی

 

شرح وظایف واحد ماشین نویسی

 تايپ كليه نامه هاي اداري واحدهاي مختلف اداره كل آموزش

  تایپ صورتجلسات اداره کل آموزش 

و سایر مکاتبات اداری دیگر 

وظایف واحد رایانه

۱- نظارت و پشتیبانی نرم افزارهای کاربردی مانند اتوماسیون اداری، حقوق و دستمزد، حسابداری تعهدی، آذرخش کتابخانه، سما و ... 

۲- رفع مشکلات سخت افزاري و نرم افزاري سیستم ها

۳- نظارت بر تجهیزات و راه اندازی شبکه های LAN و Wireless 

۴- نظارت و مدیریت سرورهای اینترنت و آنتی ویروس

۵- طراحی و مدیریت وب سایت دانشکده

6- رفع و رجوع مشکلات کامپیوتری اعضای هیئت علمی، پرسنل و دانشجویان

 

1398/05/02