دانشگاه علوم پزشکی بمتوسعه مديريت

شرح وظایف کلی واحد


مدیریت نیروی انسانی حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه با ایجاد بستر مناسب برای پشتیبانی از فعاالیتهای آموزشی،پژوهشی،دانشجویی-فرهنگی و سلامتی فعالیت نموده و موجبات تسهیل روند امور جاری، امور رفاهی، آموزش کارکنان را فراهم نموده و در جهت بهبود فرایند و تقویت ارزشهای اسلامی و حفظ کرامت انسانی و توجه ویژه به پرسنل و رضایتمندی آنها فعالیت می کند . 

 

اهداف واحد مديريت نیروی انسانی

توسعه منابع انساني

 اصلاح فرآيند نظارت و افزايش بهره وري از منابع و امكانات

 برنامه ريزي در راستاي تامين نيروي انساني مورد نياز

 انجام امور اداري جذب و توزيع نيروي انساني مورد نياز

 گسترش رضايتمندي ارباب رجوع و كاركنان

 هماهنگ نمودن فعاليتهاي اداري و پرسنلي

 اعمال جراحي قوانين و مقررات ادراي،آئين نامه و دستور العمل ها

 انجام مراحل استخدام نيروي انساني مورد نياز

 انجام هماهنگي بيشتر مابين معاونين محترم دانشگاه

 پيگيري و نظارت مستقيم در جهت اعمال و اجراي قوانين و مقررات اداري

 تحقيق و بررسي و مطالعه درباره سياست كلي و خط مشي دولت و سازمان متبوع در زمينه ايجاد تسهيلات و فراهم آوردن امكانات و رشد معنوي و مادي كاركنان

 مطالعه مهمتر روشها و گردش كارهاي ادراي به منظور حذف تشريفات زائد و ساده كردن جريان كار و همچنين تجزيه و تحليل عملكرد كاركنان

 

شرح وظايف واحد مديريت نیروی انساني 

1.    همكاري با حوزه ستادي در امر بررسي و تهيه و تنظيم نمودار سازماني ، اهداف ، شرح وظايف و تشكيلات تفصيلي با رعايت ضوابط ساختار سازماني ابلاغي از سوي معاونت ذيربط نهاد رياست جمهوري .

2.  ارائه پيشنهادات لازم در خصوص ايجاد يا ادغام و انحلال واحد هاي غير ضرور .

3.  انجام اقدامات لازم نسبت به قوانين ، آئين نامه ها ، تصويب نامه ها و مصوبات موضوعه .

4.   اجراي طرح جامع برنامه ريزي نيروي انساني ابلاغي از سوي وزارتخانه .

5.  تجزيه و تحيل و طراحي سيستم ها و روشهاي انجام كار و اطلاح روش هاي اختصاصي و مشترك با هماهنگي وزارتخانه در جهت ارتقاء بهره وري ، كارآيي ، رضايت ارباب رجوع ، كاهش هزينه ها و حذف مراحل زائد .

6.  اجراي استاندارد هاي جا و مكان و نحوه استقرار واحد ها .

7.  كنترل فرم هاي اداري ، مالي ، پشتيباني و اختصاصي و در صورت لزوم اصلاح آنها با هماهنگي مركز نوسازي و تحول اداري وزارت متبوع .

8.  پيگيري استفاده و بكارگيري فنون و روش هاي نوين

9. اجراي طرح تكريم ارباب رجوع و جلب رضايت مردم در نظام اداري كشور .

10.  اجراي برنامه هاي تحول اداري با هماهنگي مركز نوسازي و تحول اداري وزارت متبوع .

11.  اجراي مصوبات و بخشنامه هايي كه در راستاي ايجاد تحول سازماني ابلاغ گرديده است .

12.ايجاد برنامه هاي بهره وري و استفاده بهينه از منابع انساني ، مالي ، اطلاعاتي و. . . .

13. اجراي برنامه هاي نظام مديريت كيفيت .

14.  بررسي و برآورد نياز هاي آموزشي كاركنان جهت توسعه مهارت هاي مشاغل بر اساس استاندارد هاي مربوطه و انعكاس به مركز نوسازي و تحول اداري .

15. اجراي آزمونهاي تخصصي و استخدامي و ارائه گزارش هاي لازم به حوزه ستادي وزارتخانه .

16.بررسي ، تهيه و پيشنهاد طرح تامين نيازمندي هاي استخدامي در سطح اداره كل بر مبناي پيشنهادات واحد ها در چاچوب بودجه مصوب .

17.  انجام كليه امور كارگزيني اداره كل با رعايت قوانين و آئين نامه هاي استخدامي در چارچوب تكاليف و اختيارات تفويض شده .

18. پيش بيني نيازهاي تداركات اداري واحد هاي مختلف و اقدام به منظور تهيه و تامين آنها در چارچوب اعتبارات مصوب .

19.ايجاد و به روز رساني بانك اطلاعات و آمار نيروي انساني.

20.اداره امور تلفنخانه اداره كل .

22.  انجام كليه امور رفاهي اداره كل با رعايت قوانين و مقررات .

24.. . نظارت بر امور نگهباني و راهنمايي ارباب رجوع به واحد هاي مختلف .

28. نظارت و كنترل حضور و غياب كاركنان و تهيه آمار و گزارش هاي لازم .

29.  نظارت بر امور تحريرات و انجام امور دبيرخانه اي دانشگاه .

 اداره کارگزینی : سرکار خانم  اسد آبادی

نظارت بر عملكرد واحدهاي كارگزيني در زمينه امور مربوط به ارتقاي كاركنان

- نظارت بر فعاليتهاي مرتبط با كارگزيني از قبيل اضافه كار و نظير آن با اطلاع مقام مافوق و با رعايت قوانين و مقررات مربوط

- نظارت بر امور رفاهي كاركنان

- نظارت بر گواهي انجام كار (ماهانه، غذا ، مسكن ، لباس و ...)

- نظارت بر امور مربوط به مرخصي و ماموريت

- رسيدگي  به پيشنهادها و تقاضاهاي واصله مربوط به امور تغييرعناوين و ارتقاي طبقه ورتبه كاركنان

- نظارت بر تهيه و تأييد ليست افراد مشمول دستورالعمل مربوطه بر اساس پست سازماني و ارجاع به واحد امور مالي

- صدور گواهي اشتغال به كار كاركنان  جهت ارايه به ادارات و شركتها

- اجراي قوانين ،مقررات ، آئيننامه ها ، دستورالعملها و بخشنامه‌هاي اداري

- شركت در كميته ها و جلسات مربوطه 

- پاسخ گويي به مكاتبات اداري پرسنل و واحدها

- جمع آوري و تجزيه و تحليل آمار و اطلاعات مربوطه و ارائه گزارشهاي لازم به مقام مافوق

- انجام ساير وظايف مرتبط با شغل بر اساس نظر مقام مافوق و مطابق مقررات

* وظايف سرپرستي:

- هماهنگي و همكاري با مديريت توسعه سازمان دانشگاه در امور مربوطه

- نظارت بر عملكرد واحد هاي كارگزيني در زمينه كليه امور مربوط

- تسلط به قوانين، مقررات، آيين نامه ها و بخشنامه هاي مربوط جهت ارائه راهكار به واحدهاي ذيربط

- برگزاري سمينارهاي آموزشي به جهت وحدت رويه درراستاي اجراي دستورالعمل ها

* وظايف مربوط به آموزش:

- آموزش نحوه اجراي  قوانين ،مقررات ، آئيننامه ها ، دستورالعملها و بخشنامه‌هاي اداري به كارگزين واحد تابعه

شركت در دوره هاي مهارتي و سمينارهاي آموزشي در جهت ارتقا ءمعلومات و توانمنديهاي شغلي و بكارگيري نتايج آنها در انجام وظايف محوله                                                 

اداره طرح نیروی انسانی : سرکار خانم قلعه خانی نژاد

  •  اخذ سهميه طرح نيروي انساني از وزارت متبوع 
  • - اخذ اعلام نياز از واحدهاي تابعه 

- صدور معرفينامه شروع به طرح – تمديد طرح – پايان طرح – قسمتي از طرح – معافيت از طرح

  • - اخذ نظريه مديريت حراست و گزينش 
  • - تهيه گزارشات و ارائه آمار و ..
  • - صدور معرفينامه براي مشمولين تعهدات تخصصي(ضريبk ) و گواهي پايان خدمت آنان
  • - انجام مكاتبات در خصوص نقل و انتقال نيروهاي طرحي و ضريبk در سطح استان
  • - شركت در كميته ها و جلسات آموزشي مربوطه
  • - مطالعه و بررسي قوانين، مقررات، آيين نامه ها و بخشنامه هاي مربوط 
  • - هماهنگي با وزارت متبوع درخصوص سهميه مجوز مشمولان طرح لايحه
  • * وظايف سرپرستي:
  • - هماهنگي با كارگزيني هاي واحدها جهت صدور احكام نيروهاي طرحي
  • - هماهنگي با واحدهاي تابعه در خصوص تهيه گزارش ها و آمار مربوطه
  • * وظايف مربوط به آموزش:
  • - آموزش واحدها در خصوص فرايند شروع،پايان و تمديد طرح
  • - آموزش در خصوص صدور احكام در سامانه جامع پرسنلي
  • - شركت در دوره هاي كارآموزي، مهارتي و آموزشي در جهت ارتقا ءمعلومات و توانمنديهاي شغلي و بكارگيري نتايج آنها در انجام وظايف محوله                                             

    اداره استخدام : سرکار خانم نادی زاده

  • انجام مراحل مربوط به تبديل وضعيت استخدامي كاركنان پيماني به رسمي آزمايشي و قطعي
  • - مكاتبه با گزينش در خصوص تمديد قرارداد كاركنان پيماني  و قراردادي
  • - انجام مراحل مربوط به برگزاري آزمون استخدامي
  • - صدور ابلاغ استخدامي
  • - پاسخگويي وانجام امور مربوط به كاركنان قراردادي دانشگاه (صدور احكام و...)
  • - مطالعه و بررسي قوانين، مقررات، آيين نامه ها و بخشنامه هاي مربوط
  • - همكاري و مشاركت در برگزاري آزمون هاي استخدامي و گزينش متقاضيان در چارچوب قوانين و مقررات مربوط
  • - شركت در كميته ها و جلسات مربوطه
  • - انجام ساير وظايف مرتبط با شغل بر اساس نظر مقام مافوق و مطابق مقررات
  • * وظايف سرپرستي:
  • - مسئوليت هماهنگي با كارگزيني واحدهاي تابعه در خصوص تبديل وضعيت استخدامي نيروي انساني
  • - مسئوليت هماهنگي با كارگزيني واحدهاي تابعه در خصوص تنظيم به موقع ليست نيروهاي مشمول تمديد قرارداد
  • - نظارت بر واحدهاي تابعه در خصوص شروع به كار به موقع پذيرفته شدگان آزمون استخدامي
  • * وظايف مربوط به آموزش: 
  • - آموزش به نيروهاي تابعه در خصوص انجام به موقع فرآيند تبديل وضعيت
  • - برگزاري دوره هاي آموزشي جهت بالا بردن كيفيت انجام كار و خلاقيت

- شركت فعال در دوره هاي كارآموزي، مهارتي و آموزشي در جهت ارتقا ءمعلومات و توانمنديهاي شغلي و بكارگيري نتايج آنها در انجام وظايف محوله                                     

اداره نقل و انتقالات : سرکار خانم مداینی 

  • بررسي درخواستهاي نقل و انتقال كاركنان
  • - انجام استعلامات مورد نياز از مراجع ذيصلاح (حراست – گزينش – تشكيلات)
  • - تهيه و تكميل فرم مشخصات فردي و پرسنلي جهت ارائه در كميته نقل و انتقالات
  • - برگزاري كميته نقل و انتقالات و ابلاغ مصوبات
  • - شركت در كميته ها و جلسات و سمينارهاي آموزشي مربوطه
  • - مطالعه و بررسي قوانين، مقررات، آيين نامه ها و بخشنامه هاي مربوط
  • - مكاتبات لازم در خصوص انتقال با ساير واحدها 
  • * وظايف سرپرستي:
  • - هماهنگي و برنامه ريزي در خصوص برگزاري منظم جلسات كميته نقل و انتقالات در طول سال
  • - اطلاع رساني به هنگام در خصوص تاريخ برگزاري جلسات به واحدهاي تحت پوشش
  • - اعلام تصميمات و مصوبات كميته نقل و انتقالات و صدور ابلاغ در راستاي مصوبات .
  • - نظارت بر اجراي ابلاغهاي صادره و پيگيري لازم در جهت ارسال حكم و پرونده هاي همكاران انتقالي 
  • * وظايف مربوط به آموزش:
  • - آموزش نيروهاي اداري در واحدهاي تحت پوشش در خصوص فرآيند نقل و انتقالات .
  • - مشاوره به همكاران در خصوص فرآيند نقل و انتقالات

شركت در دوره هاي كارآموزي، مهارتي و آموزشي در جهت ارتقا ءمعلومات و توانمنديهاي شغلي و بكارگيري نتايج آنها در انجام وظايف محوله                                             

اداره آموزش پرسنلی: سرکار خانم زارع پور 

  •  برنامه ريزي جهت نياز سنجي سالانه با در نظر گرفتن نيازها و اولويتهاي دانشگاه
  • - هماهنگي و برنامه ريزي تشكيل جلسات كميته آموزش دانشگاه
  • - نظارت بر اجرا و برگزاري صحيح دوره هاي آموزشي واحدهاي تابعه دانشگاه
  • - ارزشيابي در سطوح(واكنش و يادگيري )با استفاده از فرمها و ساير روشهاي علمي
  • - بررسي و تهيه شناسنامه آموزشي پرسنل
  • - نظارت مستمر بر نحوه اجراي آزمون هاي الكترونيك
  • - ايجاد بانك مدرسان
  • - تشكيل كميته هاي آموزشي درابتداي هرسال و اخذ مجوز دوره هاي آموزشي 
  • - مطالعه و بررسي قوانين، مقررات، آيين نامه ها و بخشنامه هاي مربوط 
  • - نظارت و همكاري درتنظيم و انعقاد قرارداد بامدرسين
  • * وظايف سرپرستي:
  • - سازماندهي ونظارت بر دوره ها ي عمومي ،پرسنلي و ويژه مديران
  • - نظارت بر برگزاري كليه دوره ها مطابق با تقويم آموزشي
  • - برنامه ريزي جهت نياز سنجي ، اجراي دوره ها و ارزشيابي
  • - نظارت و هماهنگي با رابطين آموزشي واحد هاي تابعه
  • * وظايف مربوط به آموزش:
  • - تلاش براي استفاده از مدرسين صاحب روش ويژه تدريس
  • - استفاده از e-learningو ساير روشهاي سمعي –بصري جديد
  • - معرفي كتب جديد جهت باز آموزي در كليه رده هاي شغلي
  • - شركت در دوره هاي  مهارتي و آموزشي در جهت ارتقا ءمعلومات و توانمنديهاي شغلي و بكارگيري نتايج آنها در انجام وظايف محوله

1399/11/07