مدیریت نیروی انسانی حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه با ایجاد بستر مناسب برای پشتیبانی از فعاالیتهای آموزشی،پژوهشی،دانشجویی-فرهنگی و سلامتی فعالیت نموده و موجبات تسهیل روند امور جاری، امور رفاهی، آموزش کارکنان را فراهم نموده و در جهت بهبود فرایند و تقویت ارزشهای اسلامی و حفظ کرامت انسانی و توجه ویژه به پرسنل و رضایتمندی آنها فعالیت می کند .
توسعه منابع انساني
اصلاح فرآيند نظارت و افزايش بهره وري از منابع و امكانات
برنامه ريزي در راستاي تامين نيروي انساني مورد نياز
انجام امور اداري جذب و توزيع نيروي انساني مورد نياز
گسترش رضايتمندي ارباب رجوع و كاركنان
هماهنگ نمودن فعاليتهاي اداري و پرسنلي
اعمال جراحي قوانين و مقررات ادراي،آئين نامه و دستور العمل ها
انجام مراحل استخدام نيروي انساني مورد نياز
انجام هماهنگي بيشتر مابين معاونين محترم دانشگاه
پيگيري و نظارت مستقيم در جهت اعمال و اجراي قوانين و مقررات اداري
تحقيق و بررسي و مطالعه درباره سياست كلي و خط مشي دولت و سازمان متبوع در زمينه ايجاد تسهيلات و فراهم آوردن امكانات و رشد معنوي و مادي كاركنان
مطالعه مهمتر روشها و گردش كارهاي ادراي به منظور حذف تشريفات زائد و ساده كردن جريان كار و همچنين تجزيه و تحليل عملكرد كاركنان
1. همكاري با حوزه ستادي در امر بررسي و تهيه و تنظيم نمودار سازماني ، اهداف ، شرح وظايف و تشكيلات تفصيلي با رعايت ضوابط ساختار سازماني ابلاغي از سوي معاونت ذيربط نهاد رياست جمهوري .
2. ارائه پيشنهادات لازم در خصوص ايجاد يا ادغام و انحلال واحد هاي غير ضرور .
3. انجام اقدامات لازم نسبت به قوانين ، آئين نامه ها ، تصويب نامه ها و مصوبات موضوعه .
4. اجراي طرح جامع برنامه ريزي نيروي انساني ابلاغي از سوي وزارتخانه .
5. تجزيه و تحيل و طراحي سيستم ها و روشهاي انجام كار و اطلاح روش هاي اختصاصي و مشترك با هماهنگي وزارتخانه در جهت ارتقاء بهره وري ، كارآيي ، رضايت ارباب رجوع ، كاهش هزينه ها و حذف مراحل زائد .
6. اجراي استاندارد هاي جا و مكان و نحوه استقرار واحد ها .
7. كنترل فرم هاي اداري ، مالي ، پشتيباني و اختصاصي و در صورت لزوم اصلاح آنها با هماهنگي مركز نوسازي و تحول اداري وزارت متبوع .
8. پيگيري استفاده و بكارگيري فنون و روش هاي نوين
9. اجراي طرح تكريم ارباب رجوع و جلب رضايت مردم در نظام اداري كشور .
10. اجراي برنامه هاي تحول اداري با هماهنگي مركز نوسازي و تحول اداري وزارت متبوع .
11. اجراي مصوبات و بخشنامه هايي كه در راستاي ايجاد تحول سازماني ابلاغ گرديده است .
12.ايجاد برنامه هاي بهره وري و استفاده بهينه از منابع انساني ، مالي ، اطلاعاتي و. . . .
13. اجراي برنامه هاي نظام مديريت كيفيت .
14. بررسي و برآورد نياز هاي آموزشي كاركنان جهت توسعه مهارت هاي مشاغل بر اساس استاندارد هاي مربوطه و انعكاس به مركز نوسازي و تحول اداري .
15. اجراي آزمونهاي تخصصي و استخدامي و ارائه گزارش هاي لازم به حوزه ستادي وزارتخانه .
16.بررسي ، تهيه و پيشنهاد طرح تامين نيازمندي هاي استخدامي در سطح اداره كل بر مبناي پيشنهادات واحد ها در چاچوب بودجه مصوب .
17. انجام كليه امور كارگزيني اداره كل با رعايت قوانين و آئين نامه هاي استخدامي در چارچوب تكاليف و اختيارات تفويض شده .
18. پيش بيني نيازهاي تداركات اداري واحد هاي مختلف و اقدام به منظور تهيه و تامين آنها در چارچوب اعتبارات مصوب .
19.ايجاد و به روز رساني بانك اطلاعات و آمار نيروي انساني.
20.اداره امور تلفنخانه اداره كل .
22. انجام كليه امور رفاهي اداره كل با رعايت قوانين و مقررات .
24.. . نظارت بر امور نگهباني و راهنمايي ارباب رجوع به واحد هاي مختلف .
28. نظارت و كنترل حضور و غياب كاركنان و تهيه آمار و گزارش هاي لازم .
29. نظارت بر امور تحريرات و انجام امور دبيرخانه اي دانشگاه .
نظارت بر عملكرد واحدهاي كارگزيني در زمينه امور مربوط به ارتقاي كاركنان
- نظارت بر فعاليتهاي مرتبط با كارگزيني از قبيل اضافه كار و نظير آن با اطلاع مقام مافوق و با رعايت قوانين و مقررات مربوط
- نظارت بر امور رفاهي كاركنان
- نظارت بر گواهي انجام كار (ماهانه، غذا ، مسكن ، لباس و ...)
- نظارت بر امور مربوط به مرخصي و ماموريت
- رسيدگي به پيشنهادها و تقاضاهاي واصله مربوط به امور تغييرعناوين و ارتقاي طبقه ورتبه كاركنان
- نظارت بر تهيه و تأييد ليست افراد مشمول دستورالعمل مربوطه بر اساس پست سازماني و ارجاع به واحد امور مالي
- صدور گواهي اشتغال به كار كاركنان جهت ارايه به ادارات و شركتها
- اجراي قوانين ،مقررات ، آئيننامه ها ، دستورالعملها و بخشنامههاي اداري
- شركت در كميته ها و جلسات مربوطه
- پاسخ گويي به مكاتبات اداري پرسنل و واحدها
- جمع آوري و تجزيه و تحليل آمار و اطلاعات مربوطه و ارائه گزارشهاي لازم به مقام مافوق
- انجام ساير وظايف مرتبط با شغل بر اساس نظر مقام مافوق و مطابق مقررات
* وظايف سرپرستي:
- هماهنگي و همكاري با مديريت توسعه سازمان دانشگاه در امور مربوطه
- نظارت بر عملكرد واحد هاي كارگزيني در زمينه كليه امور مربوط
- تسلط به قوانين، مقررات، آيين نامه ها و بخشنامه هاي مربوط جهت ارائه راهكار به واحدهاي ذيربط
- برگزاري سمينارهاي آموزشي به جهت وحدت رويه درراستاي اجراي دستورالعمل ها
* وظايف مربوط به آموزش:
- آموزش نحوه اجراي قوانين ،مقررات ، آئيننامه ها ، دستورالعملها و بخشنامههاي اداري به كارگزين واحد تابعه
شركت در دوره هاي مهارتي و سمينارهاي آموزشي در جهت ارتقا ءمعلومات و توانمنديهاي شغلي و بكارگيري نتايج آنها در انجام وظايف محوله
- صدور معرفينامه شروع به طرح – تمديد طرح – پايان طرح – قسمتي از طرح – معافيت از طرح
- شركت فعال در دوره هاي كارآموزي، مهارتي و آموزشي در جهت ارتقا ءمعلومات و توانمنديهاي شغلي و بكارگيري نتايج آنها در انجام وظايف محوله
شركت در دوره هاي كارآموزي، مهارتي و آموزشي در جهت ارتقا ءمعلومات و توانمنديهاي شغلي و بكارگيري نتايج آنها در انجام وظايف محوله