دانشگاه علوم پزشکی بمبهداشتی

شرح وظایف مدیر


1. ارزیابی خطر بلایا درابعاد سازه ای ، غیرسازه ای و عملکردی.
2. تدوین و اجرای برنامه آمادگی در برابر بلایا.
3. تمرین و مانورهای توانمندسازی.
4. توسعه و تقویت همکاریهای درون بخشی و بین بخشی.
5. ثبت نظام داده های مراقبت بلایا.
6. آموزش خانوارها در برابر بلایا.
7. راه اندازی، تجهیز و استانداردسازی اتاق های فرماندهی بحران.

8. اجرای مصوبات شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و کارگروه تخصصی بهداشت و درمان .
9. انجام وظایف مربوط به مراحل پیش بینی و پیشگیری ، آمادگی ، مقابله ، بازسازی و بازتوانی پس از تایید شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و کارگروه تخصصی بهداشت و درمان.
10. بررسی و تصویب وظایف دقیق و نقش و ادارات، سازمانها و حوزه های مرتبط و اعضاء کارگروه و نظارت بر اجرای آن..
11. تهیه طرح جامع خطر پذیری بخش آموزش پژوهش و فناوری اطلاعات و با هماهنگی سایر دستگاهها و واحدهای دانشگاه و استانی.
12. پیگیری و هدایت پژوهش های کاربردی در زمینه ارتقاء استانداردهای ایمنی در مراحل پیشگیری ، آمادگی ، مقابله ، بازسازی و بازتوانی در بخش آموزش پژوهش و فناوری اطلاعات.
13. بررسی و پیشنهاد طرح های مطالعاتی و اجرایی مدیریت بحران در زیر بخش های مربوط در مراحل پیش بینی و پیشگیری ، آمادگی ، مقابله ، بازسازی و بازتوانی.
14. تدوین برنامه های سالیانه و میان مدت زیرکارگروه تخصصی آموزش پژوهش و فناوری اطلاعات در حوادث غیر مترقبه و ارائه آن به مراجع ذیربط جهت تصویب و تخصیص اعتبارات لازم و تبادل موافقت نامه های مربوط.
15. جمع آوری و جمع بندی آمار و اطلاعات مربوط به خسارات وارده در بخش در اثر وقوع حوادث طبیعی و انسان ساز بزرگ و اعلام آن به مراکز ذیربط جهت تامین اعتبارات مورد نیاز.
16. تشکیل کارگروه ارزیابی عملکرد مدیران در مراحل مختلف مدیریت بحران.
17. پشتیبانی ، هماهنگی ، نظارت و ارزیابی بر اقدامات شرکت ها و سازمان های زیر مجموعه در خصوص مراحل مختلف مدیریت بحران ( بویژه آمادگی و مقابله ) در استان و ارائه گزارش به رئیس دانشگاه .
18. برنامه ریزی و ایجاد هماهنگی لازم به منظور جلوگیری از تداخل مسئولیت ها و انجام کارهای موازی و تکراری در مراحل مختلف مدیریت بحران در بخش های مختلف.
19. تهیه سایت کامپیوتری و بروز نگهداشتن آن.
20. گزارش اقدامات انجام شده در هر سه ماه یکبار به وزارت خانه.
21. تعیین وظایف و تقسیم کار بین اعضای زیر کارگروه.
22. ارائه گزارش اقدامات انجام شده به مراجع ذیربط.
23. تهیه برنامه های عملیاتی سالانه زیرکارگروه (بند1 ماده 8 قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور).
24. همکاری در اجرای مانورها و ارزیابی عملکردها.
25. ایجاد بانک اطلاعاتی.
26. همکاری با سازمانهای مردم نهاد و غیر دولتی.
27. مستند سازی حوادث.

 

1398/05/16